Seronok jaga kesihatan secara semulajadi… Jom

Nama anak

Sejak akhir2 ni sy perasan ramai orang yang bagi nama anak pelik, tapi nak bunyi islamik atau ala2 arab.

Ramai yang memang tinggal atau pernah tinggal di negara arab, pahamlah arab sikit2 atau berkawan ngan tok sheikh tu bolehla tanya diorang.

Tidak kurang jugak yang main tengok buku atau google saja. Asal bunyi sedap, yang penting unik dan tidak common, jadi laj nama anaknya, kadang2 maksudnya adalah benda tak elok. Kita tak paham, dah carik dalam buku cantu, padahal oranh yang tulis buku tu 2×5 kita ja. Asal jadi buku nama2 bunyi islamik ok la tu.

Sebaiknya nak merujuk buku pon, carilah penulis yang boleh dipercayai ataupun rujuklah orang2 yang muktabar. Ustaz Azhar Idrus pon ada FB kan..🙂

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Tag Cloud

%d bloggers like this: