Seronok jaga kesihatan secara semulajadi… Jom

My Inspiration

Menjadi adik kepada seorang superwoman adalah melemaskan saya. Walaupun xde orang yang judge kami, sikit sebanyak memberi kesan dalam hati wanita saya.

Masa kecik, dialah kawan baik saya. Usia kami hanya berbeza 3 tahun, tambahan pulak di kampung, x ramai kawan2 sebaya saya tapi sebaya kakak. Jadi, saya berkawan dengan dia dan kawan2nya.

Dari kecik memang saya nampak dia selalu lebih daripada saya dan saya mengaku memang selalu jeles kat dia. Apa saja yang dia buat, saya akan cuba ikut kecuali 1 perkara. She is so outspoken tapi saya baaanyak diam maa.. Tuh yang sampai sekarang saya nda puas hati

Mungkin kerana terikutkan dia yang banyak membuat persembahan di pentas, masa sekolah rendah saya juga agak aktif dalam pertandingan bercerita ( i was so proud of myself back then) tp saya tetap saya yang pendiam dan lembik lemah-lembut.

Sebab saya si bijak, cikgu akan memilih untuk kebanyakan pertandingan sebagai sekolah. Sehinggalah darjah 6, seorang cikgu baru telah mereject saya daripada mewakili sekolah dalam pertandingan syarahan kerana saya lembik terlalu lemah-lembut. I became so down, yes I was. Eh apa aku merepek ni, nk citer benda lain.

Tambahan pula, kakak saya dah masuk asrama masa form 1, tiada suda inspirasi saya. Saya semakin tiada semangat untuk menonjol. Sehingga saya masuk form 1 di sekolah berasrama, saya terus down n down, tambahan pula di skolah itu ramai orang yang lebih hebat, saya pon jadi seekor kuman la di sana.

Sekarang kakak saya telah berkahwin, dan mempunyai anak, lagilah takde mase nak layan i yang merepek ni, dan nampaknya sudah menjadi wanita berjaya. Lagila jauh kedudukan kami, lagilah saya bertambah jeles..

Tapi kakak saya tetap inspirasi saya, apa saja dia buat, saya ikut. Saya betul2 ingin jadi macam dia atau lebih daripada dia, tp sampai sekarang saya tak mampu. Dia memang betul wanita yang hebat, dalam bidang dia lah. Dan dia pun x boleh lawan saya dalam bidang saya.. Hihihihihihihi

Saya dalam cerita di atas adalah Musalmah Mat Topo

Leave a Reply

Tag Cloud

