Seronok jaga kesihatan secara semulajadi… Jom

Kisah First Posting

Macam biasa la pagi2 camni ramai medical student dok bergelewak dtg belajar kat ward. Aku mmg serabut gile kalau asik ikut aku buat review. Sebab bagi aku, korang tak belajar apa2 pon, bukan aku clerk or examine org tu betul2 pon. Lama2 medical student yang ikut aku dah berkurang, tggl sorang mamat ni je, tegar betul dia ikut. Okla, sebab aku tak gemar orang buang masa ikut, aku suruh la dia isik form.

Bila MO datang, mamat ni masih lagi ikut kitorang buat round, medical student lain dah buat gaya bebas dah. Akhirnya si MO ckp, xyah la ikut round aku ko x belajar2 apa2 pon. Dia angguk2 ja, tp masih ikut

Dah tengahari medical student pon dah takde dlm ward tp mamat nia masih lagi ada. Aku pon tanya la dia, mana kawan2 ko yang lain. Dia pon ckp, 3 orang je masuk medical, sorang kat ward sebelah, sorang kat bawah. Aku pon cakap, aik bukan ramai ke dtg td pagi? Bukan ko student U** ke? Die jawab, takla aku dari B*****g. Aku tanya, buat attachment eh? Die jawab, aku HOUSEMAN la….

Lepas tu tak pasal2 si MO sms aku tanya new houseman x masuk ward ka….

 

Kesimpulannya : Kalau masuk rumah org, pepandaila bagi salam, pepandaila kenalkan diri ek… macam la glemer sgt…

 

Leave a Reply

Tag Cloud

